
Mats Vandroogenbroeck (°1993, hij/hem) is acteur, theatermaker en schrijver, met een opleiding geschiedenis aan UGent en drama aan het KASK. Naast zijn werk als speler en maker bij o.a. de Kopergietery, BRONKS, studio ORKA, Blauwhuis, KVS en het kunstenaarscollectief ZUIDPARK, creëerde hij samen met Jonas Baeke de kindervoorstelling Bambiraptor,
die werd geselecteerd voor het Theaterfestival (2022), en de voorstelling INFINITY FOREVER (2024), die de komende seizoenen tourt.
Naast zijn werk als acteur bouwt Mats een artistieke en kritische schrijfpraktijk uit. Hij was redactielid van tijdschrift voor cultuur
en kritiek rekto:verso, en werkte als columnist bij De Standaard.
Voor Krapp schrijft Mats de teksten. Zijn voorliefde voor het ‘occulte’
is daarbij steevast een rode draad doorheen zijn werk.

Nona Demey Gallagher (°1995, zij/haar) is regisseur en actrice.
Ze studeerde in 2020 af met een master drama aan het KASK in Gent.
Naast theater studeerde Nona Vlaamse Gebarentaal aan Doof Vlaanderen.
In 2023 regisseerde ze de voorstellingen Up Your Ass (detheatermaker)
en De Duivels/Les Diables onder Krapp en KVS. In Up Your Ass brengt
ze samen met Lieselot Siddiki de controversiële komedie uit 1965 van
Valerie Solanas tot leven. Deze voorstelling, teruggevonden in 1999
en nog nooit eerder opgevoerd, heeft nu zijn Europese première.
Daarnaast creëerde ze in 2019 samen met Imke Mol E R O T I C A,
een performance waarin ze erotische poëzie van vrouwelijke auteurs vertaalde in Vlaamse Gebarentaal.
Verder speelde Nona als actrice bij Ontroerend Goed, Kopergietery, Beeldsmederij De Maan, VIERNULVIER, Night Shift en werkt ze als theatercoach bij Kopergietery en Larf. Ze is medeoprichter van het activistische kunstenaarscollectief ZUIDPARK.
In 2023 werd Nona laureaat van de PrixFintroPrijs in de categorie dans/theater en won ze de publieksprijs. Haar voorstelling
Up Your Ass is geselecteerd voor Het Theaterfestival 2024.

Timo Sterckx (°1995, hij/hem) behaalde in 2019 een master drama aan het KASK. Hij is een ‘makende speler’ en schuwt het niet om te zoeken naar grootsheid en niet-dagdagelijksheid in personages en vertrekt altijd vanuit zijn spelersinstinct. Naast zijn eigen werk met Krapp kruipt
hij graag mee in de verbeeldingswereld van uiteenlopende kunstenaars en gezelschappen.
Hij werkte o.a. met Louis Janssens, Ferre Marnef, Julie Cafmeyer, Ellen Schoenaerts, De Roovers, Willem De Wolf, Myriam Van Imschoot, KVS, Theater Malpertuis, Bruno Vanden Broecke en WOLFWOLF. Dat leverde onder meer verschillende selecties op voor TAZ (’15,‘17,‘18,‘19), LAFS (’18,‘19), Opera Dagen Rotterdam (’16,’17), Tweetakt (’16,’19,‘20) en Cement Festival (’16,’20). Timo wil verschillende vormen van spelen begrijpen en beheersen; van een deurenkomedie tot klassiek repertoire, van een verzonnen taal tot woordeloos spel. De zoektocht naar wat spelen kan
zijn is zijn drijfveer in dit vak dat telkens weer dwingt tot ontmoeting en reflectie.
De voorstelling The Greatest Show On Earth, die hij samen met Louis janssens maakte, werd in 2018 bekroond met de Horlait-Dapsens prijs.
Een jaar later mocht hij de Playright Spelersprijs in ontvangst nemen.